Vägen är inte alltid rak

Vissa kvällar är jobbiga, man börjar fundera över saker och ting men kan inte riktigt hitta en lösning. Jag hatar när det blir så och jag hatar när jag börjar fundera för mycket. Jag vet inte vad jag vill och samtidigt vill jag så mycket, det hänger inte ihop?

Vad ska jag göra när Lovisa börjar dagis? Flytta eller bo här? Ta körkort nu? Vart kan jag få jobb? Ska jag utbilda mig? Osv osv.. Har inga svar, för jag vet inte vad jag vill.

Har iaf fått tummen ur och ansökt om lemp nu, känns skönt. Jag måste ha det där jäkla körkortet snart, då slipper jag åtminstone känna mig så instängd. Dessutom blir det en sak mindre att oroa sig för :)

Jag tror att jag måste sluta oroa mig så mycket över lag, det kommer falla på plats, så småningom. Måste lära mig att leva i nuet och njuta, istället för att oroa mig för framtiden och bli stressad. Dock är det ganska svårt, är nog en ganska stressad och tankspridd människa. Kan komma på mig själv när jag fikar med vännerna att jag egentligen inte är "där" eller vad man ska säga. Är i min helt egna värld och funderar över saker som kan faktiskt inte kan påverka nu ändå.

Rörigt inlägg, behövde nog skriva av mig lite bara :) Haha!

En sak vet jag iaf, jag älskar min underbara dotter mer än ord kan beskriva, hon är mitt allt <3


Kommentarer
Postat av: Camilla - Mamma till Naemi

Du ska inte behöva gå runt och vara orolig, allt löser sig till slut vännen!

Nu ska du NJUTA en massa av din mammaledighet med din fina lilla prinsessa!! ♥

2012-03-15 @ 21:47:20
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: Bella

Vi sitter i samma båt du o jag. Hade varit gött om man bara kunde stänga av hjärnan en stund ibland ;)

Den där oron asså. Suck!

2012-03-16 @ 08:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0