Känslan av lycka

Sitter nu i sängen med datorn i knät, lyssnar på musik och dricker mitt kaffe. När jag hör en speciell låt kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på hur det var då, hur jag mådde och allt i omgivningen var just vid det tillfället då denna låt spelades i min mobil så fort hörlurarna var i öronen. Det är en skum känsla och jag rycks med, med mina tankar och för en liten stund så drömmer jag mig bara bort. Är det inte lite konstigt det där? Man har ju sina perioder där man har en speciell låt som man bara älskar att lyssna på och när man hör den såhär i efterhand så kommer tankarna till den perioden. Hela kroppen förflyttas tillbaka i tiden på något sätt, jag tycker det är rätt knas.

Tiden för just denna låten var i sommras, jag sprang runt på jobbet och hade hörlurarna i öronen och lyssnade konstant på denna låten, även utanför jobbet, när jag satt vid datorn, när jag var ute och gick och allt sånt. Denna sommarn som var kan jag inte säga annat än att jag var lyckligare än jag någonsin varit i mitt liv, allt var perfekt. Trots att jag jobbade skift och de flesta dagarna gick åt jobb och sova så kändes allt underbart. Jag var med mina vänner så fort jag fick chansen, bara grejen att det var sommar gjorde nog mycket också och sedan var det ju det där med den hemliga Mr. X. Spänningen av att man inget visste, dagarna som gick med sms och hemliga möten, ja jag kan inte säga annat än att allt var bra. Känslan jag hade i min kropp är helt obeskrivlig och den kommer tillbaka när jag lyssnar på denna låten och det tänker jag låta den fortsätta göra!

Att man kan blicka tillbaka och få tillbaka en viss känsla för bara några minuter är fantastiskt ändå. En känsla av välbehag och lyckorus i kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0