med handlingar kommer konsekvenser

Ibland kan jag inte sluta undra&fundera över om det kanske vore bäst, i vissa lägen, att inte veta något? Vill man veta, ska man veta, borde man veta osv. Man ska väl inte behöva få reda på något genom att ta reda på det själv? Utan jag anser att det är där ärligheten kommer in och utan ärlighet, vad har man då? Ibland blir man bara så besviken, ledsen, arg och sårad för att de person man håller av mest undanhåller sanningen. Ska man säga att man vet, ska man vara tyst? Ah i detta läget vet jag faktiskt inte.


Som sagt, julborden i skolan är i full gång. Jobbade kväll idag och det gick hyfsat smidigt, förutom att jag har så himla ont i min häl, tror det är inflamation, så i morgon blir det vårdcentralen för min del. Krävs ju läkarintyg för min del om jag ska stanna hemma från skolan, inte så konstigt, så jag får väl se vad läkarna säger om det hela. Det är i alla fall otrolig smärta varje gång jag går och tänk då att man går runt 8 timmar i sträck, fy fan.


Nu sitter jag här med mitt chai te och pepparkakor, muuums. Det finns inget bättre, inget godare. Funderar på att kolla en bra film och somna gott sedan. Är verkligen jätte trött efter dessa dagar och vill inget hellre än att soooova, mycket och länge. Får väl se om det blir en sovar-dag i morgon eller en slitar-dag i skolan, hoppas verkligen på det förstnämnda. Inte för att jag inte orkar, utan för att jag har ont, okej jag kanske inte orkar heller, men det hör ju inte hit ;).


I morgon ska jag nog ta en sväng hem till mormor och morfar och hälsa på, har inte varit hemma på hur länge som helst känns det som. Om man inte räknar de få gånger jag vart och hämtat rena kläder och lämnat mina smutsiga, haha. Skönt att slippa de eviga tjatet om allt, men samtidigt saknar jag dom. En kopp kaffe skulle sitta fint också, för ingen gör kaffe som morfar :) Aja, får se vad det blir.


Nu ska jag nog mysa mig ner under täcket och kolla film!


Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0