Beautiful disaster

Julafton närmar sig med stormsteg och numera är jag beredd. Har varit i Trollhättan idag och inhandlat alla de julklappar som skulle inhandlas, det känns väldigt skön måste jag säga. Dock är jag inte riktigt nöjd med alla, men man kan väl inte begära allt för mycket såhär i sista sekund skulle jag tro. Jobbade första dagen hos moster idag (gjorde det för pengarna) och det kändes faktiskt inte alls så jobbigt som jag hade trott. Det var roligt att få skapa och uttrycka sina idéer lite, desto mer roligt när man får beröm för det man gör också. Alltså, kort och gott, gör det inte enbart för pengarna längre. fast jag måste dock säga att det var himla segt att kliva upp i morse då jag satt vaken till kl. 03 i natt, men det är självförvollat och av lite medkänsla för personer som behövde mig. Dessutom blev det ännu svårare när D kommer och lägger sig bredvid och säger att man ska gå upp samtidigt som han håller om mig (ville verkligen ligga kvar).

Sista dagen i skolan i morgon innan lovet, fast jag fick ju mitt lov i Onsdags förra veckan på grund utav hälen som inte blivit så mycket bättre. Iofs kan man väl inte begära så mycket när jag inte vilar som jag skulle gjort och dessutom slarvar med medicinen. Jag ska iaf åka upp till skolan i morgon och lämna sjukintyget och säga hejdå för julen till mina underbara töser.

Måste säga att jag saknar min bror otroligt mycket, det känns konstigt att inte kunna knacka på hans dörr, komma in och tjöta och dricka sitt vardagliga kaffe ( som förövrigt blivit mindre vardagligt, saknar ) men förändringar sker och det är väl bara att börja vänja sig vid detta då det är time för både honom och mig att snart skaffa egen lägenhet osv.

På tal om lägenhet och allt sådant, det är helt sjukt hur tiden går fort och allt bara rinner iväg. Snart tar jag studenten och bara det är en rädsla i sig, nu är det ju dags för det riktigta vuxen-livet med allt vad det innebär, både på gott och ont tror jag. Jag menar jag har kunnat vara mig själv, kunnat göra som jag velat osv ganska länge nu, men syftar på det faktum att faktiskt flytta hemifrån på riktigt, bygga upp sig ett eget hem, egen ekonomi, jobb och allt vad det innebär. Vi får väl se vart allt slutar!

På tal om något helt annat, nu är mina töser på lipz och super skallen av sig (skämt å sido), medans jag själv sitter hemma. På ett sätt känns det skönt med tanke på att jag ska jobba i morgon och jag vet hur trött jag är dagen efter, på ett annat sätt känns det lite tråkigt då jag gärna hade vart med ute och haft lite skoj. Fast min tid blir på Lördag då vi ska ha en liten "hejdå" fest till Sandra som ska åka till Panama i 3 veckor, (kommer sakna dig), kommer bli svin skoj det är jag säker på.

Jag vet vart jag står, nu vet jag vart du står och framtiden är oviss.

Nu måste jag verkligen gå och duscha för att sedan krypa ner under täcket och kolla på en bra film att somna till. Upp tidigt i morgon och det lär bli en lång dag också, segt.

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0